خبرنامه معماری ایران و جهان خبرنامه معماری ایران و جهان .

خبرنامه معماری ایران و جهان

درختان مناسب در طراحی باغ و فضای سبز

درختان و درختچه های مناسب در محوطه سازی سبز و طراحی باغ و فضای سبز آنچه حرف اول را می زند آشنایی طراح با گیاهان متنوع و خصوصیات گیاهان مختلف برای منظورهای خاص می باشد . در اینجا به تعدادی از گیاهانی که برای طراحی مناسب می باشند اشاره شده است . اطلاعات بر اساس جزوات درسی و جزوات کنکور کارشناسی ارشد طراحی محیط  همچنین از جزوه های اموزشی سازمان پارکها و فضای سبز جمع اوری شده است.

-درختان سایه انداز و پوشاننده: عرعر- بیدمجنون- چنار-داغداغان-پائولونیا-شاه بلوط هندی-توت امریکایی- درخت لاله-ابریشم-افراسیاه-نارون

-درختان سریع الرشد: سرو نقره ای-عرعر-دم موشی- زیتون تلخ-چنار-سدروس-افرا سیاه-اقاقیا-پائولونیا-توت امریکایی-لاله-ابریشم-

    درختان مقاوم به گرد خاک: عرعر- زالزالک-ژنکیو-چنار-لیلکی امریکایی-ماگنولیا-بیدمجنون-اقاقیا-داغداغان


برچسب: انواع درختان، خصوصیات گیاهان، درختان مناسب در طراحی باغ و فضای سبز، طراحی باغ، محوطه سازی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۰:۲۳ توسط:توماس موضوع: معماری نظرات (0)

ترکیب سبک های مینیمال – صنعتی برای خلق دفتر کار متفاوت

سبک صنعتی، در گذشته چندان مورد اقبال عموم نبود. منظور از عموم معمار و غیر معمار است. به این معنا که معماران چندان تمایلی به استفاده از این سبک نداشتند و یا اینکه استفاده از این سبک و ترکیب آن با دیگر سبک های معماری، هنوز به مرحله نیاز نرسیده بود! اما طی دو دهه ی اخیر، این سبک تبدیل به یکی از مهم ترین و پرطرفدارترین سبک های معماری بویژه معماری داخلی شده است.

امروزه معماران زیادی در اقصی نقاط دنیا اقدام به طراحی بر اساس این سبک می نمایند. طی سالهای اخیر، سبک صنعتی را می توان یکی از پرکاربردترین سبک ها در معماری داخلی دانست و این موضوع در مورد معماران ایرانی نیز صادق است. دلایل مختلفی برای این موضوع وجود دارد که به دو دلیل عمده ی این اتفاق، اشاره خواهیم نمود.


برچسب: ترکیب سبک های مینیمال – صنعتی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۴۱:۲۴ توسط:توماس موضوع: معماری نظرات (0)

پوشش نمای ساختمان با شبکه فلزی

مدتهاست که متریال شبکه فلزی یا همان Metal Mesh به عنوان پوشش روی نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. حجم عظیمی از فلز که بصورت شبکه و با طرح های گوناگون به عنوان پوشش روی نما قرار می گیرد. اگر به ساختمان هایی که با این نوع نما کاور می شوند نگاهی بیاندازید، خواهید دید که زیر کاور متریال شیشه و فریم کار شده و روی شیشه، پوشش نمای ساختمان با این شبکه های فلزی کار می شود. پروژه های شاخصی با این متریال و این سبک طراحی، در خارج و داخل ایران کار شده است. در میان کارهای داخلی با متال مش می توان به پروژه بازار چارسو اشاره نمود که طراحی آن توسط معمار باتجربه کشورمان، مهندس محمد مجیدی صورت گرفته است.


برچسب: پوشش نمای ساختمانو شبکه فلزی،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۹:۰۹ توسط:توماس موضوع: معماری نظرات (0)

10 فروشنده برتر سایت تاسیسات دات کام جهت خرید فن کویل با مناسب ترین قیمت

مشخصات و اطلاعات مربوط به انواع فن کویل زمینی

۱-فن کویل زمینی ۸۰۰ تراست:

خرید فن کویل زمینی که از نوع فن کوئل سطح بوده و دارای دو نوع TMFCF4 و TMFCF5 با مکش جلو و پایین است، انتخاب مناسبی می باشد. از ویژگی‌های بارز این مدل می‌توان به طراحی بدنه باریک و زیبا، نصب آسان و سریع و کار با حداقل نویز اشاره کرد. این محصول در کشور چین ساخته شده است و دارای ظرفیت 800 CFM است. جهت مشاهده مدل های بیشتر می توانید به سایت هدف ما مراجعه فرمایید.


برچسب: فن کویل، خرید فن کویل، قیمت فن کویل، کاتالوگ فن کویل، نمایندگی انواع فن کویل، لیست قیمت فن کویل، انواع فن کویل، فروش فن کویل، فن کوئل،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۲:۱۵ توسط:توماس موضوع: معماری نظرات (0)

ترکیب بتن و ترموود را در نمای ساختمان مسکونی به کارببرید!

معماری: استودیو  K2ld

موقعیت: استرالیا

سال: ۲۰۱۵

امروزه، زیبایی شناسی مدرن و شیوه زندگی مدرن بر فردیت تأکید دارند. نمای ساختمان نیز یکی از عناصری است که در برخورد اول شخص با ساختمان بیش ترین تأثیر را در آن ها ایجاد می کند. نمای چوبی همیشه در میان سایر متریال منحصر به فرد است و توجه هر کسی  را با تنوع و ظاهر طبیعی، استقامت، ویژگی های ساخت و ساز خوب، موضع زیست محیطی و سرعتش در ساخت و ساز به خود جلب می کند. نماهای چوبی به لطف تمام ویژگی هایی که ذکر شد شهرت و اعتباری چشمگیر در مقابل سایر متریال بدست می آورد. ترکیب این متریال در کنار بتن اکسپوز نیز نتایج رضایت بخشی را از خود به جای گذاشته است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ شهریور ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۸:۵۱ توسط:توماس موضوع: معماری نظرات (0)

معرفی ساختمان های شناور وایا، معماری از دوران مایاها

 

همانطور که اولین شهر شناور جهان در حال تکمیل شدن است طراحانی مانند پیر پائولو لازارینی (Pierpaolo Lazzarini) نیز شروع به ساخت جوامع شناور خود کرده اند.

این طراح ایتالیایی اخیرا طرح هایی برای Wayaland ارائه داده است. یک جامعه مستقل شناور که شامل ساختمان های هرمی که انرژی خود را از انرژی باد و آب تامین می کند. لازارینی امیدوار است طرح وی به واقعیت تبدیل شود و فرصتی برای اقامت در یک ماژول شناور را فراهم کند. این سازه ها با الهام از معماری باستانی مایاها، ساختمان های هرمی شامل ماژول های پیش ساخته می باشد که می تواند برای اهداف مختلف از مسکن تا تفریح متناسب باشد. این سازه‌ها مجهز به انرژی خورشید و باد بوده و 100 درصد نیاز خود را تامین می‌کنند.


برچسب: دوران مایاها،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۳:۵۷ توسط:توماس موضوع: معماری نظرات (0)

سختی گیر مغناطیسی آکوا و مصرف خانگی

در خانه هایی که از پکیج و شوفاژ برای گرم کردن استفاده میشود باید از سیستم های سختی گیر استفاده شود چرا که در این سیستم ها در صورت رسوب گذاری علاوه بر افت فشار آب و پایین آمدن راندمان مصرف انرژی به دلیل اثر عایق گونه ای که رسوبات می گذارند بالا خواهد رفت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۱:۲۹ توسط:توماس موضوع: معماری نظرات (0)

معرفی کوتاه حجم ساده و مینیمال خانه مسکونی Alpha

معماری: استودیو Ruben Muedra

موقعیت: اسپانیا، Alfarrasi

مساحت: ۳۳۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

حجم ساده و مینیمال خانه مسکونی Alpha توسط استودیو Ruben muedra طراحی شده است. این پروژه در شهر کوچک Alfarrasi با جمعیت  ۱۰۰۰ نفری در جنوب Valencia با محیط طبیعی زیبا و چشم انداز فوق العاده، قرار دارد. پروژه توسط دو حجم ناب منشوری با ارتفاع متفاوت در مقابل پاسخ به نیازها تعریف می شود. چرخش ۹۰ درجه حجم، باعث ایجاد یک پاسیو بزرگ در فضای خارجی می شود و ارتفاع دوبرابر ساختمان که هر دو طبقه ساختمان را شرح می دهد. در پاسخ به دو حجم سفید رنگ، محوطه بیرونی به رنگ خاکستری انتخاب شده و فضای خصوصی بیرونی را محدود می کند و فضای خصوصی را در پلان داخلی طبقه همکف ایجاد می کند.


برچسب: حجم ساده و مینیمال،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۴۱:۴۲ توسط:توماس موضوع: معماری نظرات (0)

کاووش در ساختار و اجزا شهر گور بر اساس مستندات میدانی (قسمت 2)

بحث گروهی پیرامون نظام طبقاتی حاکم در دوران ساسانی نکات جالبی را مطرح می کرد که یکی از آنها تناسب بین این نظام کاستی و ساختار سلسله مراتبی شهر است. بنابراین دانش، شهر گور، شهری کاملاً ساخته ساسانیان است. همچنین مسائل مطرح شده در مورد فضای مرکزی شهر بسیار قابل تامل بود. مسائلی در مورد ارتباط منار با سازه های دیگر (اگر وجود داشته اند)، کاربری آن محدوده، ارتباط منار با چهارطاقی باقی مانده از شهر باستانی و دلیل عدم تقسیم بندی فضای مرکزی شهر.

مساله مهم دیگر، دلیل ساخت منار بود. در ادامه چند کاربری متصور برای منار که در بحث گروهی ذکر شدند، آورده شده است:

 -با توجه به کاربری منارهای امروزی که نوادگان این منار باستانی محسوب می شوند، آیا این سازه در حکم شاخص و راهنمایی برای بنایی مهم در پیرامون خود بوده است؟ و اگر اینگونه بوده چرا بنا در نقطه مرکزی شهر ساخته شده و این بنای مهم در کنار آن قرار گرفته؟ رابطه این دو سازه چگونه بوده؟ آیا همجوار بوده اند یا جدای از هم؟


برچسب: آثار تاریخی فیروز آباد، قلعه دختر اردشیر ساسانی، شکل دایره ای، شهر گور، نظام طبقاتی، اردشیر خوره، معنی شهر گور، فیروزآباد، کاخ اردشیر بابک، علت نام گذاری شهر گور،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۴۳:۵۶ توسط:توماس موضوع: معماری نظرات (0)

کاووش در ساختار و اجزا شهر گور بر اساس مستندات میدانی (قسمت 1)

آنچه از شهر گور باقی مانده مناری است که در نقطه مرکزی شهر ساخته شده و چند تپه خاکی که روزگاری البته حصارهای خشتی شهر را شکل می داده اند. با وجود باقی مانده های این منار مرتفع در میان این دشت وسیع، مسلماً اولین حسی که در ادراک فضا درگیر می شود، حس بینایی است که این منار خشتی با هر کاربری که پیش از این داشته، امروز حکم راهنمایی را دارد که مخاطب را مستقیم به میانه شهر گور می کشاند. منار مرتفع با زمینه ای از کوههای اطراف و خط آسمان باشکوهشان و همنشینی زیبای آبی آسمان صاف و رنگ اُکر خاک، تصویری است که بدون مزاحمت بصری و پیوسته و مدام دیده می شود. حس شنوایی اما در آرامش همه سکوت را جذب می کند و گهگاهی صدای باد که در میان محصولات زمینهای کشاورزی می پیچد.


برچسب: شهر ساسانی بیشاپور، آثار تاریخی شهر فیروزآباد، زبان مردم شهرستان فیروزآباد، منار میلو، کاخ فیروز آباد، قلعه دختر از اردشیر، ساسانی بر فراز کدام رود است،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۳۹۸ساعت: ۰۷:۴۲:۴۸ توسط:توماس موضوع: معماری نظرات (0)